Älgstek och social kompetens

*s* ja det var vad min helg handlade om. Jag tog min husliga moderliga sida till fånga och lagade älgstek.  2 st till och med i helgen som vi bjöd svärpäronen på. Sen på sön kom svärfar med en lax också som han tyckte vi skulle käka. Så då var det bara o ställa sig vid spisen igen. De tycker av någon "konstig" anledning att det bara är jag som kan tilllaga lax. Så god mat blev det i helgen iaf.
Sen att umgås sofistikerat på denna gård (vi bor alla på samma gård) är inte bara bara enligt mig så jag uppskattar all övning i socialkompetens från deras sida. Efterrätten hann dom inte vara tillräckligt sociala för att få. Men inge ont sagt om dom.
I har nog en av världens bästa farmödrar. Idag när farmor var barnvakt när jag var på sjukan, så när jag kommer hem sitter hon på köksstolen med i sittandes i famnen, sovande. I alltså. Stackars farmor. Hon som har ont i hela kroppen, satt så i 30 min innan jag kom hem och bärde i till hennes säng :)

För övrig har jag fått en ny "hobby". Samla berlocker till pandora länk. Min mor gav mig en armband med 1 länk i julklapp. Nu har jag köpt 9 till på tradera. Blir ju fanken en sport till slut. För måste ju erkänna att man blir lite mallig när man vunnit en auktion och fått en berlock för 3 kr tex.. Tur man är lätt road. Heller hur? ;). Ska tack o lov börja roa mig med vettigare saker snart. Simma tänkte jag. Så simma ihop med cambridge ska göra mig till borlänges värsta puma hahaha

De var allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0