Helvetet på jorden definierat

Alltså. Gick nyss in på ett forum jag brukar vara på. I glädje o sorg. Just nu sorg dårå. Gick in på sorge forumet för o "slicka mina sår" och hittar så hemska, vidriga saker. Hamnar på en sida där de har förlorat sin några månader gammla bebis. Herregud. Här sitter jag o grubblar  över mitt ma i v 14. Skämms på mig!
Tänka att behöva upptäcka sitt döda barn, sitta med ett dött kallt barn i famnen, att packa ner alla dennes saker. Att beställa sten o kista. Att välja gravplats. mm mm och att sänka ner sitt barn i jorden och veta att maskar och dyl kommer "äta" upp detta. Att sänka ner sitt barn i den kalla jorden och täcka över det med jord. Herregud säger jag.
Finns absolut inget som säger att jag skulle överleva att vara med om ngt dyligt. Stackars stackars människor som blir drabbade av detta. Jag blir så ledsen och rädd. Förtvivlad. TÄNK OM DET HÄNDER I NGT! Hjälp.
Och hur i hela fridens värld ska och kan man utsätta sig för risken att bli utsatt/utsatt igen för något dyligt?.
Igentligen skulle man ju inte alls ha skaffat barn igentligen när man tänker på rädslan och som jag sa, vad man kan bli utsatt för. Men man kan ju inte tänka så heller säger de kloka o tuffa. Men jag kanske borde vara nöjd med det mirakel jag har idag och stanna där och inte sträva efter mer = ett till barn. För som jag skrivit. Varför skulle inte just jag/vi bli drabbade?!? brrrrrrr

Guds vägar är outgrundliga (är det så man säger)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0