Orgasmisk Shopping ;)

Var i Gävle igår och hälsade på min lille bror. Vi umgicks och hade det trevligt.
Märktes att man äte för lite ute i svängarna på stan. Trodde jag skulle få dånvimpen när jag skulle fika waynes. En mellan choklad kostade 32 kr, smakade inte ens choklad, och en vaniljruta med en klick sylt på kostade 22 kr...alltså en vanlig liten tunn kaka för 22 KR *chockad* Nåja. Man kanske bärjar bli gammal och gnällig bara. Hmm.

Nåja. Sen gick jag in på måfå till en affär som ligger i Winn gallerian som heter klädpiraten och frågar vad deras största storlek på herrkläder är. 8 xl säger expediditen. WOW säger jag. Min karln drar nämnligen mellan 5 & 7 Xl.
Går in utan förhoppningar då affären inte är speciellt modern eller så. Men SHIT. Hittar kläder som inte är gubbiga och tråkiga eller ser ut som potatissäckar till rimmliga priser. Eller rimliga. Typ gratis hittade jag. På halva rea priset IGEN haha min snåle fan hihi.
Är verkligen inte lätt att hitta så stora kläder och framför allt inte hitta billiga eller normal priser. Normalt liggen en vanlig t-shirt på 2-300 kr. Men jag hittade nu skjortor,tröjor, thirts för mellan 100 och 150 kr styck :) :). Och så snygga byxor som det inte ser ut som om en 90 åring sytt. Blev sååååå glad.

I mitt fall handlar det ju inte bara om kläder, utan det är mycket kännslor runt om kring detta också. På både snälla och mindre snälla nivåer och tankar eller hur man nu ska uttrycka det. Då detta med vikt och utseende är ett kännsligt område.
Min karl tycker ju inte det är spec kul med kläder. Dels för att han inte är nöjd med sin egen kropp och tycker att det kanske inte går att göra så mycket åt, eller så har han gett upp liksom ,att bry sig hur han ser ut. Mest troligt.
Detta skär i mitt hjärta. Han är verkligen en fin man och vikten tar ju inte bort allt detta!!.
Men det påverkar ju och ger ett intryck. Det kan man ju inte sticka under stolen med. Och framför allt mellan mig och han som partners. Jag föredrar ju o se han i kläder och kanske få ett intryck ibland som att- vad fin o fräsch du är idag o snygga kläder.
Men framför allt så vill ju jag att han ska kunna känna sig snygg och fräsch och så. för det påverkar ju det allmänna välfiefinnandet så mycket. Tycker jag iaf. Så det kan göra att han kanske blir motiverad att gå ner i vikt och må bättre.
Jag tycker då att jag kan må bättre och känna mig mycket snyggare om jag hittar nå snygga nya kläder. Och framför allt gillar jag om andra kan tycka att jag ser bra ut (ibland).

i alla fall så blev jag alleles till mig i brallorna. Bokstavligen där inne på affärn. De som jobbade där måste trott att jag gick på ngt. Herregud. Det var verkligen orgasmisk shopping *asg* och det kan ju faktiskt leda till det i verkligeheten också, då han blev såååå fin i kläderna jag köpte :). Som han igentligen skulle få när han fyller år den 14:e men som ni kanske förstår så kunde jag inte hålla mig ifrån att ge han dom. (de som känner mig/oss förstår detta bättre än vad ni som inte gör det gör tyvärr)

Alltså folk har svårt för min självironi och självdistans. Jag som tycker det är så viktigt och nyttigt att ha denna portion. Min bror sa att hans tjej hade svårt för mig i detta hänseende. Och även han tyckte jag var svår.
Till exempel. Jag hittade byxor åt mig själv igår också. På halva rea priset, så jag säger i glad ton till kassörskan- det var ju fantastiskt att man kunde hitta byxor och dessutom billiga fast man är fet!!   Min bror typ dör av sånt tydligen. Likaså om jag säger om vi vikar. - Att jag inte ska ha en till kaka för jag ändå är så fet.
Men om jag inte mår dåligt av min vikt dessa gånger. Måste då andra runt om kring mig må dåligt?. Jag säger ju inte detta för att provocera. Utan för att jag bara helt enkelt menar det eller ibland försöker vara lite rolig :). Jag tar det för vad det är helt enkelt. Men det är tydligen inte så bra då kanske. Tål o funderas på. Kanskekenske.Eller inte. Jaja.

Hittade ett "sexigt" hello kitty nattlinne/klänning också. Finns det nå sexigare än en frodig kvinna i sina bästa år i ett hello kitty nattlinne? *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0