Bibeln

Ja nu har det slagit runt i skallen tror jag :). Jag har börjat läsa bibeln. Har iof tänkt tanken förut men tänkt näää så drygt. Men nu ruller det på bara. Hittat både intressanta saker och mindre kloka o ointressanta saker.
Men två saker som var lite skoj var att dotterns födelsedag står med. Första dagen i den tionde månaden hade vattnet börja sjunka undan efter syndafloden så Noa såg bergstopparna när han kikade ut från arken. Kan jag tolka på mitt eget sätt liksom. Att när dottern kom till världen så börjar saker och ting ljusna och ge hopp :)
Sen abrahams fru var ju ofruktsamm större delen av sitt liv. Sarej/Sara. Hon blev dock välsignad med en son när hon var 90 år tror jag det var. Det stycket känner man ju en del för också :)

Nu har jag en liten fröken som inte vill jag ska sitta här mer. Fortsättning följer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0