Dessa välgörenhets galor. (från mob)

Nu är det rädda mammorna gala på tv n. Och det är ju bra på sitt sätt. Men. Men. Alltså. Vad kostar allt runt galan. Tror ju tex sällan tilde står där utan lön i sin lyx klänning. Sen lottas det ut bilar. Tror sällan dom är donerade. Står tv 4 för produktionen av prog mm mm. Tycker det är en ironisk tanke.. . Tjaa . . . jag kanske ska ringa in och donera lite pengar så jag har chans att få en ny bil att glida runt i.här i sverige sitter de som kollar på galan och hoppas på att vinna en bil mm. Och dom som tv håller galan för hoppas på att få överleva. Hm. . . ja jag tackar gud för att jag fått förmånen att bli född i sverige ändå. Här står man och skalar potatis under rinnande vatten. Vi har vatten som spolar bort vår skit i toan. Listan kan bli lång. Jag lider verkligen verkligen med dom som lever i de där utsatta länderna. Och skämms för mina ilands problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0